نردبان کارآفرینی

  معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از رونمایی ۴ دستاورد علمی در حوزه انرژی‌های نو در حاشیه جشنواره دستاوردهای علمی فناوری ستاد توسعه فناوری‌های انرژی‌های نو در پژوهشگاه نیرو خبر داد.

نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشست خبری صبح امروز در معاونت علمی با اشاره به برگزاری جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو از فردا در پژوهشگاه نیرو گفت: ادامه افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در 5 دانشگاه کشور فردا در پژوهشگاه نیرو صورت می‌گیرد.

وی از رونمایی ساخت ماده اولیه پره توربین‌های بادی خبر داد و گفت: ماده اولیه توربین‌های بادی از کشورهای خارجی وارد می‌شد که بعد از تحریم‌ها دستیابی به این ماده بسیار مشکل بود ولی در حال حاضر دانش ساخت ماده اولیه توربین‌های بادی را بدست آورده‌ایم که فردا خط تولید ساخت آن افتتاح می‌شود.

 

سلطانخواه گفت: رونمایی از جرثقیل آسان‌ساز برای دسترسی به توربین‌های بادی و نصب و تعمیر آنها نیز از طرح‌های دیگری است که فردا در پژوهشگاه نیرو رونمایی می‌شود.

 

وی گفت: همچنین صبح فردا از پیل سوختی 10 کیلووات نیز در پژوهشگاه نیرو رونمایی خواهد شد.

 

معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های نو در کنار انرژی‌های فسیلی حرکت کرده است و کشور ما نیز برای تحقق چشم‌اندازهای علمی باید به این سمت حرکت کند.

 

وی افزود: برای تحقق این امر باید در تمام حوزه‌ها به رشد برسیم به طور مثال باید رشد اقتصادی 8.9 درصدی داشته باشیم که این امر مستلزم فراهم کردن انرژی الکتریکی لازم است.

 

سلطانخواه گفت:‌ معاونت علمی رئیس‌جمهور برای تحقق اهداف کشور در حوزه انرژی‌های نو ستاد توسعه انرژی‌های نو را تشکیل داده است که کارگروه‌های آب، انرژی خورشیدی، پیل سوختی، زیست‌توده، باد، زمین‌گرمایی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی زیرمجموعه این ستاد فعالیت می‌کند.

 

معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: همچنین حدود 60 دانشگاه کشور 140 طرح را پشتیبانی کردند که بخشی از این طرح‌ها در نخستین جشنواره انرژی‌های نو در پژوهشگاه نیرو عرضه می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دسته بندی: تازه ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:تازه ها,رونمایی,دستاورد علمی,انرژهای نو,news,renewable energy, توسط کارآفرینی